Każdy chyba był w sytuacji, kiedy nagle samochód przestaje działać i okazuje się, że trzeba udać się do mechanika, dla którego naprawa silników jest codziennością. Oczywiście warto wybrać zaufaną osobę, z której usług już korzystaliśmy i byliśmy z nich zadowoleni. Nie da się ukryć, że taka naprawa nie jest ani prosta, ani krótka, więc trzeba również uzbroić się w cierpliwość.
Jaki zakład mechaniki pojazdów będzie najlepszy?
Do wyboru mamy serwisy i warsztaty firmowe oraz niezależne zakłady mechaniczne. W jednych i drugich naprawa silników jest możliwa, jednak jakość i cena mogą się tu znacznie różnić. Dlatego też przed podjęciem decyzji, gdzie naprawa będzie wykonana, warto zastanowić się, jaki mamy budżet i komu chcemy takie działanie powierzyć.
W firmowych warsztatach samochodowych ceny są znacznie wyższe, jednak często prace wykonywane są dokładnie i jest możliwość otrzymania gwarancji na daną naprawę. Co do niezależnych zakładów mechanicznych, możemy liczyć na niższe koszty, ale nie każdy z ich właścicieli daje jakąkolwiek gwarancje na zrobioną naprawę.
Wymiana kilku części czy lepszy kapitalny remont?
Cóż wszystko zależy od tego, co stwierdzi mechanik. Jeśli wymiana paru części nie rozwiąże problemu i silnik nadal nie będzie działał dobrze to jednak lepiej poddać silnik gruntownemu remontowi silnika. Trzeba wiedzieć, że naprawa silników to zajęcie czasochłonne, dlatego czasem nawet warto rozważyć wymianę całego silnika na nowy. Oczywiście koszty będą dość duże, ale problem będzie rozwiązany.
Jakie będą koszty wszystkich napraw?
Tego nie można jednoznacznie powiedzieć, do każdego typu silnika części mogą być w innych cenach. Poza tym to ile mechanik zażyczy sobie za swoją pracę, też zależy od tego ile czasu poświęci danej naprawie. Nikt z góry nam nie powie, jakie będą ogólne koszty, ponieważ wiele rzeczy może dojść w czasie samego serwisu.
Do kosztorysu zalicza się:
– ilość wykonanych operacji i ich rodzaj, żeby pozbyć się usterki,
– ilość części oraz ich rodzaj,
– wykaz jakości części, czyli to czy są to części oryginalne, czy zamienniki,
– stawka roboczogodziny mechanika.